u bevindt zich hier: Nieuws > Callcenter

 Callcenter inrichting

Een Callcenter is een wat specialere werkomgeving met bijbehorende taken. Dit vraagt dan ook een speciale inrichting. Wij hebben bij diverse callcenters ingericht. Dit zijn inbound en outbound callcenters als, klantenservice , technische support en verkoopafdelingen.

Waar geven we extra aandacht aan om tot een optimale werkomgeving op een callcenter te komen?

Enkele zijn: Licht , Akoestiek , klimaat , Ergonomie en inrichting.

Licht:

Ruimteverlichting mag geen schaduw veroorzaken op de werkplek. Dit terwijl iedere werkplek een eigen verlichtingoplossing moet hebben. De lichtsterkte op de werkplek moet minimaal 500 Lux bedragen.

Zonlicht kan naast extra ongewenste warmte ook hinderlijke reflectie geven op de werkplek. Zonwering aan de buitenzijde of aan de binnenzijde plisséjaloezieën of lamellen kunnen ongewenste zonlicht en warmte weren.

Akoestiek:

Akoestiek is de belangrijkste factor op een Callcenter. Geluid van buiten of van de andere collega’s verstoren de concentratie en doen vermoeidheid sneller optreden. Goede telefonie apparatuur  is uitermate belangrijk. Een goede oplossing is de juiste kwalitatieve headset. Een headset moet tevens een goede pasvorm bieden. Ook voor personen die een bril dragen.

Grote harde oppervlakken zorgen voor een langere nagalm van het geluid. Door toepassing van akoestische panelen aan de muren wordt de nagalmtijd verkort.

Akoestische rugpanelen op de kasten en wanden tussen de werkplekken geven een goed rendement om de omgevingsgeluiden te reduceren.

Klimaat:

Het comfort en rendement van de mensen wordt beïnvloedt door het binnenklimaat. Ongunstige factoren zijn hoge temperaturen en te weinig ventilatie/circulatie. Een goede beluchtinginstallatie is  belangrijk. Een goede temperatuur voor de callcenters is tussen de 20 en 22 graden. Apparatuur geeft warmte af en grote ramen met zonlicht geeft ook extra warmte. Zonwering en luchtbehandelinginstallatie is noodzakelijk.

Ergonomie:

De werkplekken op een callcenter zijn beeldschermwerkplekken. Hiervoor gelden andere ergonomische voorschriften. De werkplekken op een callcenter worden meestal door meerdere personen per werkplek gebruikt. De werkplek moet snel en gemakkelijk aangepast worden aan de gebruiker.

 

In een callcenter worden ook voor de afwisseling zit sta werkplekken toegepast. Een zit sta werkplek levert een grote bijdrage aan de ergonomie van een callcenter werkomgeving.

 Op een callcenter moet er voldoende ruimte zijn zodat de gebruikers de lichaamshoudingen regelmatig veranderen. Dit kan door dynamisch zitten maar ook door zit sta werkplekken en regelmatig laten lopen. Tussen de werkplekken moeten de paden breed genoeg zijn. Een werkplek op een callcenter en of kantoortuin moet minimaal 8 tot 10m2 tot zich hebben. Bij standaardwerkplekken gaat dit al richting de 12m2.

Wij hebben diverse callcenters , klantcontact afdelingen of andere kantoortuinen waar veel gebeld wordt ingericht en geadviseerd. De laatste jaren hebben we dit mogen verzorgen inWaalwijk ’s-Hertogenbosch Utrecht Eindhoven Breda Boxtel Den Bosch Uden Veghel Oss en vele andere steden. In onze showroom aan de Rietveldenweg te ’s-Hertogenbosch kunnen we oplossingen laten zien welke op een callcenter goed toepasbaar zijn. Bel 073 – 8 000 266 en vraag naar een van onze adviseurs of mail naar info@versluisbv.nl . Wij maken graag met u een afspraak om bij u op locatie een goed advies te geven.

 

MAATWERK IS ONZE STANDAARD